Botanikkforum
Brukernavn:
Passord:
Lagre passord
Glemt passordet ditt?
Hovedside | Brukerprofil | Registrering | Nye innlegg | Spørreundersøkelser | Mine bokmerke | Private meldinger | Hva skjer | Fotogalleri | Herbariet | Medlemmer | Søk | Hjelp

Alle fora
 Botanikkforum
 Rasteplassen
 vendelrot og legevendelrot
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Forfatter  Emne Neste emne  

Julie Østrem
Deltaker

2 Innlegg

Skrevet - 09/06/2016 :  08:37:05  Vis profil Send Julie Østrem a Private Message  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har vært i skjærgården Ager, og funnet noe som kan ligne på Legevendelrot. Røttene lukter, litt rødere stilker og smalere finner. Men noen av disse er ikke så høye. Deretter har jeg funnet litt høyere vendelrot og disse er mer grønne og "tykkere" finner.(er det finner det heter?). Sistnevnte har utløpere. Tror sistnevnte er vanlig vendel og røttene lukter nesten ingenting. Kan begge funn være vanlig vendelrot, og at høydeforskjellen handler kun om vekstvilkår? De første jeg fant likte katta veldig godt. Sjekket ikke med den andre, da de ikke luktet noe særlig.

knutbj
Aktiv deltaker

37 Posts

Skrevet - 04/07/2016 :  20:26:34  Vis profil Send knutbj a Private Message  Svar med kopi av melding
Anbefaler at du stiller spørsmålet til "Spør en biolog" http://www.bio.no/enbiolog/forum.asp?FORUM_ID=9

Men ta helst et bilde. Jeg greier i alle fall ikke dette spørsmålet
Gå til toppen av siden
   Emne Neste emne  
 Nytt emne  Ny avstemning Ny avstemning
 Svar på emne
 Skrivervennlig versjon Bookmark this Topic BookMark Topic
Snarvei:
Botanikkforum © 2008 NBF Gå til toppen av siden
This page was generated in 0,05 seconds. Snitz Forums 2000